Vše o stránkách Chytrý web
Obecné informace k provozu
Obecné dotazy ohledně služby Chytrý web
- Co musí splňovat můj počítač, abych mohl Chytrý web používat?
- Proč bych měl používat Chytrý web?
- Jaké grafické designy jsou k dipozici?
- Chci změnit variantu služby na jinou.
- Jak se moje stránky dostanou do vyhledávačů?
- Kde se přihlásím do administrace svých stránek?
- Převedete mi data z demonstrační instalace do plné instalace s vlastní doménou?
- Webové stránky už mám jinde, ale chtěl bych používat Chytrý web.
- Jak funguje technická podpora?
- Co od Vás (ne)chceme slyšet...
Dotazy týkající se e-mailů
- Jak nastavím odesílání a příjem pošty?
- Může si každý uživatel měnit nastavení svojí e-mailové schránky?
- Je možné centrální nastavení e-mailových schránek pro doménu?
- Jak funguje úroveň antispamu v elektronické poště
- Dostanu se k e-mailům i bez poštovního klienta? (webmail)
- Kde se přihlásím do administrace e-mailových účtů a fakturačních údajů?
Odpovědi na obecné dotazy
Co musí splňovat můj počítač, abych mohl Chytrý web používat?
Potřebné informace naleznete na stránce Než začtete tvořit stránky. Proč bych měl používat Chytrý web?
Odpovědí je více, najdete je zde.
Jaké grafické designy jsou k dispozici?
Připravili jsme sadu grafických designů se zaměřením na různé "cílové skupiny" s různým vkusem. Jejich nabídku dále rozšiřujeme, navíc můžeme pro Vaše stránky vytvořit i zcela originální design, který nebude mít nikdo jiný.
Chci změnit variantu služby na jinou
Kontaktujte prosím naše obchodní oddělení.
Jak se moje stránky dostanou do vyhledávačů?
Vyhledávačů jsou dva typy:
- Katalogy
- Fulltextové vyhledávače
Do katalogů je potřeba se registrovat, aby o nových stránkách "věděly". V Čechách nejznámějším a nejnavštěvovanějším je seznam, dále pak atlas a centrum (tyto dva se zřejmě časem sloučí), toplist, navrcholu a spousta dalších, některé jsou třeba i specializované na určitý obor. Někdy je registrace okamžitá, jindy trvá nějaký čas, než si správce katalogu ověří zadané údaje.
Fulltextové vyhledávače najdou stránku tak, že soustavně "brouzdají" webem, každou stránku si uloží do databáze a pokračují dále na stránky, jejichž odkazy jsou uvedeny na stránce, kterou právě přečetly. Takto se i zcela nová, pro svět neznámá stránka dostane do fulltextového vyhledávače. Odkaz na ni může vést z katalogů, kam jste se registrovali nebo z jiných stránek, které na nové stránky odkazují (např. stránky obchodních partnerů). Na známé stránky se pak fulltextové vyhledávače vracejí automaticky v určitých intervalech - ty mohou být od řádu hodin u zpravodajských serverů (vyhledávač pozná, jak často se stránky mění) až po zhruba 1-3 týdny u běžných zřidka měněných webových stránek.
Pro uživatele registrované na Chytrém webu připravujeme takový malý katalog vytvořených stránek, což bude pro každý nový web primární přivedení vyhledávačů i kdyby stránky do katalogů jejich majitel neregistroval.
Kde se přihlásím do administrace svých stránek?
Máte-li testovací nebo demo instalaci, použijte URL adresu, která Vám přišla e-mailem
Mate-li už trvalou instalaci na vlastní doméně, zadejte do prohlížeče tuto doménu a připojte /login, např. http://www.vasedomena.cz/login.
Po přihlášení se objeví tlačítka Administrace pro přístup k editaci stránek, Změna údajů pro změnu hesla nebo emailu a Odhlášení. Link Administrace se pro přihlášení pod jménem administrator objeví i v menu (pokud upravíte menu, nemusí se zobrazovat, ale přednastaveno je jeho zobrazení).
Převedete mi data z demonstrační instalace do plné instalace s vlastní doménou?
Ano, pokud máte již vytvořené stránky v demonstrační instalaci a rohodli jste se , že byste je rádi provozovali na vlastní doméně, kontaktujte prosím naše obchodní oddělení.
Webové stránky už mám jinde, ale chtěl bych používat Chytrý web.
Kontaktujte prosím naše obchodní oddělení.
Jak funguje technická podpora?
Technická podpora k Chytrému webu je zajištěna přes kontaktní formulář nebo e-maily uvedené v kontaktech. Na dotazy reagujeme obvykle v řádu desítek minut. Nejpozději se přijatou zprávou či dotazem budeme zabývat následující pracovní den po přijetí.
Co od Vás (ne)chceme slyšet...
... Pokud se Vám naše služba líbí, řekněte to ostatním. Vidíte-li zde nějaký problém, řekněte to nám, protože jen my s tím můžeme něco dělat.
Odpovědi na dotazy ohledně e-mailů
Jak nastavím odesílání a příjem pošty?
Pro odesílání pošty použijte tyto údaje:
protokol: | SMTP |
server (host): | smtp.chytry-web.cz |
uživatel (login): | celá e-mailová adresa včetně části za @ |
typ ověřování: | plain |
Musíte mít nastaveno, že server požaduje ověření (např. některé verze outlooku toto přednastaveno nemají...) |
Pro příjem pošty použijte tyto údaje:
protokol: | POP3 |
server (host): | pop3.chytry-web.cz |
uživatel (login): | celá e-mailová adresa včetně části za @ |
Může si každý uživatel měnit nastavení svojí e-mailové schránky?
Ano, ke každé e-mailové schránce se lze přihlásit přes webmail, ať už nebudete u svého počítače a budete chtít zkontrolovat poštu nebo si budete chtít změnit některé nastavení. K dispozici jsou zde filtry, které na základě různých kritérií (zpráva obsahuje určitý text nebo je větší než X bajtů atd.) umožňují zprávy přeposlat na další adresy nebo nastavit automatickou odpověď, třeba když jste delší čas mimo kancelář.
Z webmailu nelze změnit centrálně nastavená pravidla a filtrování přijímané zprávy nastavené ve webmailu se provádí až po zpracování centrálně nastavených pravidel.
Je možné centrální nastavení e-mailových schránek pro doménu?
V administraci můžete pod přidělenými přihlašovacími údaji pro svoji doménu vytvářet a mazat e-mailové účty, měnit heslo u e-mailových schránek, nastavovat přesměrování na jinou adresu a úroveň filtrování antispamovým programem. Také je možné nastavit neukládání pošty do příslušného mailboxu - tím se z něj stane alias, pošta příchozí na tuto adresu se pouze přeposílá na nastavená přesměrování a ve vlastní schránce se pak neukládá.
Jak funguje úroveň antispamu v elektronické poště?
Antispamový filtr funguje v několika krocích:
- zprávy od nědůvěryhodných serverů nejsou vpuštěny ke zpracování nezávisle na tom, jestli máte zapnutý antispamový filtr.
- každá zpráva pro schránku se zapnutým antispamem je bodově ohodnocena podle různých kritérií, která napovídají, že by mohla či nemohla být spamem. Čím více bodů zpráva má, tím větší je pravděpodobnost, že jde o spam.
- Podle nastavení schránky v administraci se porovná bodové hodnocení s nastavenou úrovní a zpráva je uložena buď do příchozí pošty nebo do spamové složky, ze které jsou automaticky mazány zprávy starší než 30 dní. Ke spamové složce se lze dostat přes webmail, např. když očekáváte důležitou zprávu, kterou už odesílatel údajně poslal, ale v příchozí poště stále není. Obvykle používaná hranice pro rozlišení spamu se pohybuje od 4 do 8 bodů a liší se podle toho, s kým typicky komunikujete a nakolik "veřejná" je Vaše e-mailová adresa pro různé rozesílače.
Dostanu se k e-mailům i bez poštovního klienta? (webmail)
Ano, ke své poště se dostanete přes webové rozhraní na adrese mail.chytry-web.cz. Kromě prohlížení a posílání pošty zde můžete nastavit i uživatelské filtry, které umožňují např. posílání automatické odpovědi, když jste na dovolené, aniž byste museli mít kvůli odpovědím zapnutý svůj počítač s Outlookem.Kde se přihlásím do administrace e-mailových účtů a fakturačních údajů?
Na stránce www.chytry-web.cz klikněte na Správa účtu nebo jděte na adresu www.chytry-web.cz/admin.